Waarom is Content Belangrijk?

Goede Content op een webpagina is erg belangrijk. Het maakt niet uit of het gaat om een Product of Service pagina, een Blog Artikel, Case Studies of Download pagina. Een webpagina zonder relevante informatie scoort niet. Google houdt hier namelijk van en waardeert website met unieke en uitgebreide content door het een hoge positie in de Zoekresultaten te geven. Google wil namelijk aan haar gebruikers de beste gebruikerservaring geven door de meest aansluitende informatie bij een zoekopdracht te laten zien.

Belangrijke punt bij het schrijven van webcontent is het gebruik van woorden die mensen typen in de zoekmachine. Men noemt dit in de SEO wereld Zoekwoorden. Als deze woorden niet in de tekst voorkomen dan snapt Google soms de link niet met bijvoorbeeld uw eigen bedrijfswebsite. Hierdoor loopt u bezoekers mis. Deze bezoekers zijn mogelijke klanten die gebruik willen maken van uw specieke diensten of producten.

Onze SEO Content Schrijvers

Voordat de SEO Content Schijvers van SEO Service over een onderwerp gaan schrijven, wordt er altijd eerst onderzoek gedaan naar relevante zoekwoorden. De schrijver vraagt zich af: wat typen mensen in als ze informatie over een bepaald onderwerp willen weten? Is dat een concrete vraag? Zijn dat steekwoorden? Welke synoniemen zijn er voor bepaalde woorden? Als dit duidelijk is gaat men pas schrijven.

En dit willen we met zekerheid weten en niet zo maar veronderstellen. Een webtekst uit de grote duim zuigen, zonder vooraf onderzoek gedaan te hebben naar relevante zoekwoorden zal waarschijnlijk niet veel opleveren. De inhoudelijk minder essentiele webpagina zal dan in de Google Zoekmachine "op de grote hoop" verdwijnen. Het levert geen extra bezoekers op.
Webteksten opstellen

Gericht Schrijven door SEO Tools

Vandaar dat Schrijvers van webteksten gebruik maken van diverse bewezen SEO hulpmiddelen. Met deze Zoekmachine Tools is vrij eenvoudig te achterhalen hoe vaak per maand een bepaalde zoekterm of zoekwoorden  wordt gebruikt (Zoekvolume), welke zoekwoorden concurrenten gebruiken in hun webteksten (Long Tail) en hoeveel keer de zoektermen op een webpagina voorkomt (Zoekdichtheid).

De kunst is net iets meer woorden te gebruiken dan de concurrent. Om dezelfde zoekdichtheid aan te houden en meer Long Tail zoekwoord in de tekst op te nemen. Zeg maar een verbeterde webpagina dan dat er door Google in de zoekresultaten wordt getoond. 

Webteksten en Afbeeldingen

Er zijn nog andere punten waar Google op let bij het ranken. Twee belangrijke zaken in webteksten zijn het doorlinken naar andere relevante webpagina's en het gebruik van Afbeeldingen. Google geeft voorrang aan Autoriteit websites. Websites die enorm veel informatie geven over een bepaald onderwerp. Denk hierbij aan Wikipedia-achtige sites. Een link in de content van jouw webpagina naar een website met autoriteit laat Google zien dat het om hetzelfde onderwerp gaat. Jouw pagina kan gezien worden als aanvullende informatiebron.

Ook het opnemen van gerelateerde afbeeldingen in de content is verstandig. Afbeeldingen kunnen ook SEO geoptimaliseerd worden. Hierdoor krijgt de webtekst nog meer gewicht. Onderzoek heeft bewezen dat een deel van de zoekmachine gebruikers ook kijkt naar afbeeldingen. Google geeft niet voor niets een aparte lijst met zoekresultaten weer.
Logo Seo Service Internet Marketing
Meerkoethof 14
1444 VM  AMSTERDAM
Meerkoethof 17
1444 VM  Purmerend
Talmastraat 17
1814 CD  ALKMAAR
© Copyright 2008-2020 - Seo Service
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram